Společnost

Historie SFM GmbH, dříve SACHS Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH, dříve Norimberk Hercules-Werke
 
Předchůdce současného SFM GmbH založil Carl Marschütz 5.4.1886 v Neumarktu jako Nürnberger Hercules-Werke. Zpočátku společnost vyráběla kola s osmi zaměstnanci. Již o osm let později se firma rozrostla na celkem 170 zaměstnanců.
 
 
1894
  Produkce téměř 5000 kol.
 
1895
  Přesun výroby z Neumarktu na Fürther Straße v Norimberku.
 
1898
  Hercules vyvíjí elekromobil dosahující ryhlosti 40km/h s dojezdem až 40km.
 
1905
  Výroba prvních motocyklů, zahájena výroba nákladních automobilů o nosnosti 1,2t.
 
1928
  Zahájení výroby motocyklů využívajících motory JAP, Villiers, Moser, kůra, tomuto úkonu a SACHS.
 
1930
  Výroba tříkolových automobilů s motory o obsahu 200 ccm.
 
1945
  Po 2. světové válce se firma s 30-ti zaměstnanci věnuje prioritně výrobě máselnic, v druhé řadě vyrábí kola. Později motocykly s obsahem 97 a 125 ccm.
 
1951
  Georg Dotterweich vytvořil světový rekord na kole s  50-ti kubíkovým pomocným motorem. Dosáhl rychlosti 79 km/h.
 
1962
  Dodávky motorů SACHS 50/5.
Výroba úspěšného modelu K50.
 
1963
  Fichtel & Sachs AG, Schweinfurt přebírá Nürnberger Hercules- Werke GmbH
 
1964
  Velký sportovní úspěch, 222 továrních i privátních jezdců získalo: 1.049 zlatých, 151 stříbrných a 58 bronzových medailí.
 
1965
  Fichtel & Sachs AG, Schweinfurt přebírá Zweirad-Union i s jejími značkami Victoria, Express and DKW.
Probíhá vývoj předchůdce moderní čtyřkolky KRAKA (Kraftkarren).
Toto terénní vozidlo s celkovou hmotností pouhých 528 kg se 400 ccm, motorem o výkonu a 18 HP mělo široké využití ve veřejných službách, lesnictví a vojenství
 
1974
  SACHS představuje jako první na světě motocykl s Wankelovým motorem.
 
1987
  Představení kola Saxonette s 30-ti kubíkovým motorem umístěným v náboji zadního kola.
 
1990
  Prezentace prvního sériově vyráběného elektrického mopedu na IFMA v Kolíně nad Rýnem
 
1991
  Hercules vyrábí motocykl K 180 BW pro německou armádu.
 
1995
  Změna struktury společnosti, odělení kol je prodáno společnosti Dutch ATAG. Motorizované oddělení je přejmenováno na SACHS Fahrzeug und Motorentechnik GmbH.
 
1997
  Vývoj a výroba nové řady 125 kubíkového modelu
Smlouva s Daimler-Benz na výrobu Mercedes Hybrid Bike
 
1998
  SACHS Fahrzeug und Motorentechnik GmbH je prodána společnosti Dutch Winning Wheels Group.
 
1999
  Vývoj Roadsteru 650 a 800.
 
2000
  Prezentace řady Roadster 650 a 800, zahájení výroby.
Prezentace SACHS BEAST 1000 na největší světové motocyklové výstavě Intermot v Mnichově.
 
2002
  Od dubna SACHS vyrábí limitovanou edici legendárního MUENCH MAMMUT 2000, nejsilnějšího a nejdražšího sériově vyráběného motocyklu světa.
 
2003
  Představení prvního elektrokola s rekuperací energie s dojezdem až 80km.
 
2004
  Spojení dvou tradičních Norimberských výrobců jednostopých vozidel, SACHS Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH a Zweirad Union Grundbesitz AG
 
2005
  Výročí 100 let sériové výroby motocyklů.
Obnovený vstup na americký trh s modelem MadAss.
Založení SACHS Bikes Owners Club
 
2006
  Představení a zahájení sériové výroby MadAss 125.
Asiajská investiční skupina vstupuje do společnosti SACHS.
 
2007
  Přesun do nových prostor  Norimberg / Katzwang.
Prezentace ATV 4rock 450 a 4rock 650 a 400 kubíkového skútru Quattrocento.
 
2008
  Změna názvu společnosti "SACHS Fahrzeug und Motorentechnik GmbH" na "SFM GmbH".

Představení nových modelů Speedjet a Speedforce a skútru "Futuro" s motorem o obsahu 125ccm.

 

Napište nám

Využijte náš formulář a zašlete nám dotaz, zprávu, požadavek na informaci o motocyklech SACHS.

Kontakt

Motocentrum EuroCycles spol. s r.o.
Oficiální dovozce motocyklů SACHS.